PERFECTOS DESCONOCIDOS

Direcció: Álex de la Iglesia Guió: Jorge Guerricaechevarría (remake: Paolo Genovese, Filippo Bologna, Paolo Costella, Paola Mammini, Rolando Ravello) País: Espanya Durada: 96 min Any: 2017 Gènere: Comèdia Interpretació: Belén Rueda, Eduard Fernández, Ernesto Alterio, Juana Acosta, Eduardo Noriega, Dafne Fernández, Pepón Nieto Fotografia: Ángel Amorós Distribuïdora: Universal Estrena a Espanya: 1/12/2017

No recomanada per a menors de 12 anys

Versió original en castellà

SINOPSI

En un sopar entre quatre parelles d'entre 45 i 50 anys, que es coneixen de tota la vida, es proposen un joc que posarà sobre la taula els seus pitjors secrets: llegir en veu alta els missatges i les trucades dels seus mòbils, la seva vida sencera compartida per tots en aquest moment... Remake del reeixit film italià Perfetti sconosciuti, de Paolo Genovese.

(Filmaffinity.com)

CRITICA

‘Perfectos desconocidos’:
la pel·lícula que fa del mòbil el nou joc de 'Veritat o Atreviment'


Dafne Fernández, Eduardo Noriega i Belén Rueda (entre d'altres) en un film d'Álex de la Iglesia on aquest aparell, aparentment innocu, oculta molt més del que explica

Es pot saber molt d'una persona pel contingut del seu mòbil: xiuxiueja com escriu, deixa intuir com és i fins i tot perfila els seus gustos. Si prioritza allò bàsic o és un techie de manual, si utilitza o no les xarxes socials, si és de selfie o de foto de paisatge. Però darrere d'aquesta primera capa, es pot rascar i rascar. S'ha convertit en una prolongació de nosaltres mateixos, de manera que aquest dispositiu oculta més del que explica. I aquest caràcter íntim és l'origen de cent mil històries boniques i d’altres tants conflictes.

La nova pel·lícula d'Álex de la Iglesia té una mica de totes dues. Una comèdia disposada per fer-te riure, sí, però que explota aquesta 'cara b' que tots escombrem sota la catifa. Quatre parelles es disposen a amenitzar una nit d'estiu, de lluna plena i d’eclipsi amb un joc: posar tots els telèfons sobre la taula i anar llegint les notificacions que van entrant (en pantalla). Un divertiment que, sense por de resultar exagerats, tots podríem replicar en una vetllada qualsevol. És el 'Veritat o Atreviment' 2.0 .

Belén Rueda, Eduardo Noriega, Dafne Fernández, Juana Acosta, Ernesto Alteiro, Pepón Nieto i Eduard Fernández componen aquesta quadrilla reunida per sopar, beure... i oblidar. En un intent de trencar amb la rutina, es presten a la distracció frugal de destapar els secrets dels seus amics (o no tan amics). Un recordatori del que ens agradava fer d'adolescents, només que refinat per l'edat adulta dels seus protagonistes i per la intervenció de la tecnologia. No és un capítol de Black Mirror, però podria ser-ho.

Què passaria si tafanegessin en el teu telèfon? Què hi trobarien? Material sensible, potser? Residus d'una infidelitat? Fotografies pujades de to? Converses incendiàries? Trucades, SMS, WhatsApp, notificacions d'Instagram o Facebook. Vides senceres compartides en una fracció de segon. Pot suportar un grup aquest grau de sinceritat? El tràiler ens noqueja amb un bombardeig de preguntes que criden a la identificació i serveixen de ganxo.
"M'interessa veure com es reflecteix un tema tan universal; l'eterna qüestió sobre si realment podem arribar a conèixer algú. Recupera interrogants sobre la confiança, la comunicació i la transparència, contextualitzant-les en un ambient contemporani", reflexiona Beatriz de Asís, editora de Belleza, sobre per què vol veure-la quan arribi als cinemes el pròxim 1 de desembre .

Aquest és l'efecte que provoca aquesta metàfora sobre la dependència digital, el fenomen hacker i la bretxa entre realitats. S'obre la caixa de Pandora per confirmar que, efectivament, mai no coneixem del tot les persones, ni tan sols les que considerem "íntimes". Una sensació que queda intensificada quan tens un calaix de sastre com el mòbil on ficar-ho tot.
[…]

Ana Poyo – Vogue.es


    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: