WILD ROSE

Direcció: Tom Harper Guió: Nicole Taylor País: Regne Unit Durada: 101 min Any: 2018 Gènere: Drama, musical Interpretació: Jessie Buckley, Julie Walters, Sophie Okonedo, Jamie Sives, Ashley Shelton, James Harkness, Gemma McElhinney, Tracy Wiles, J. Thomas Bailey, Daniel Campbell, James McElvar, Janey Godley, Vanya Eadie, Jeffrey Wilkerson, Aly Bain, Marianne McIvor, Neil MacColl, Phil Cunningham, Stuart Nisbet Música: Jack C. Arnold Fotografia: George Steel Distribuïdora: Aurum Producciones Estrena a Espanya: 12/07/2019


No recomanada per a menors de 12 anys
Doblada en castellà


SINOPSI

Rose-Lynn Harlan (Jessie Buckley) té 23 anys, talent, carisma i un somni: sortir de Glasgow i triomfar com a cantant de country. Acaba de sortir de la presó i té dos fills petits per mantenir. La Marion (Julie Walters), la seva mare, vol que accepti la seva realitat i es responsabilitzi de si mateixa d'una vegada per totes; però quan una trobada casual apropa Rose-Lynn als seus somnis s'enfronta a una difícil decisió: la seva família o la fama.

(Filmaffinity.com)
CRÍTICA

 

2018.09.18 - TORONTO 2018: En aquest film de Tom Harper, Jessie Buckley ens brinda una impressionant interpretació en el paper d'una expresidiària que somia triomfar en el country

Tota pel·lícula en què un músic surt de la presó per embarcar-se en l'aventura de fer un concert, costi el que costi, en una ciutat nord-americana, recordarà inevitablement als espectadors el clàssic de 1980 Granujas a todo ritmo, de John Landis. I certament, hi ha alguna cosa dels germans d'aquella pel·lícula en la determinació de Rose-Lynn Harlan (Jessie Buckley), la bel·licosa heroïna escocesa del film de Tom Harper Wild Rose, projectat com a part de les Special Presentations del Festival Internacional de Cinema de Toronto.

En comptes de Chicago, Rose somia conquerir Nashville, però aquesta expresidiària de Glasgow i mare soltera de dos nens haurà de recórrer un llarg i ardu camí si vol aconseguir el seu somni de convertir-se en una estrella de la música country. En comptes d'adoptar el plantejament de Granujas a todo ritmo i explicar una història fantasiosa i divertida, la cinta pren molt més d'un altre musical de 1980, Cómo eliminar a su jefe, en la forma en què l'aspecte social de la trama desafia les normes de gènere. Wild Rose qüestiona si una dona hauria de posar la seva carrera per davant de la maternitat, i la determinació de Rose de triomfar com a música li dona una gosadia que la converteix en un dels personatges més fascinants del cinema britànic del 2018.

Jessie Buckley està magnífica en el paper principal. L'actriu canta ella mateixa les cançons i ens ofereix una interpretació que no només supera el seu paper a Beast, que li va donar la fama, sinó que a més demostra una amplitud de registres que pocs actors joves en actiu poden igualar. Al principi, la història està a l'altura del seu talent, ja que el subtil guió de Nicole Taylor no jutja Rose per perseguir els seus somnis.

És una pena que el camí a Nashville sigui tan desigual. Rose aconsegueix una feina com a netejadora i es converteix en un projecte per a l’acabalada Susannah (Sophie Okonedo), però el vincle entre ambdues mai resulta creïble, sobretot quan el comparem amb la relació tòxica que Rose té amb la seva pròpia mare, Marion (Julie Walters). El viatge a la terra dels somnis continua en una secció tosca en què Rose viatja a Londres per conèixer el DJ de la BBC "Whispering" Bob Harris (que s'interpreta a si mateix) i demanar-li consells sobre el negoci de la música. Aquests elements superflus i bastos desmereixen la història de lluita que és el centre de la trama, i que només recupera la intensitat una vegada que Rose torna a Glasgow. Allà, el film fa un pas més enllà arran d'una sentida conversa entre Rose i la seva mare, que finalment cedeix i dona a la seva filla el regal de la seva vida.

El principal problema de Wild Rose és que Taylor i Harper finalment s'acontenten a donar a la transformadora aventura que viu Rose una conclusió molt predictible i superficial. Quan viatja a Nashville (curiosament, no s'esmenten els problemes de visat que tindria un expresidiari per entrar als Estats Units), Rose arriba a una revelació que és tan trivial i conformista que sembla haver estat concebuda únicament per donar a la història un final optimista, rebutjant el cru realisme que es promet inicialment. A hores d'ara, ja no es pot parlar d'una "rosa salvatge", sinó dir que "cada rosa té la seva espina". I aquesta rosa punxa.

Kaleem Aftab – Cineuropa.org

    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: