UNA INTIMA CONVICCIÓN

Títol original: Une intime conviction Direcció: Antoine Raimbault Guió: Isabelle Lazard, Antoine Raimbault País: França Durada: 110 min Any: 2018 Gènere: Drama, basat en fets reals Interpretació: Marina Foïs, Olivier Gourmet, Laurent Lucas, Philippe Uchan, Jean Benguigui, François Fehner, François Caron, Philippe Dormoy, Jean-Claude Leguay, Steve Tientcheu, Laurent Schilling, Arnaud Pépin, Frédéric Boismoreau, Thierry Calas, India Hair, Roger Souza Música: Grégoire Auger Fotografia: Pierre Cottereau Distribuïdora: La Aventura Audiovisual Estrena a Espanya: 23/08/2019

Pendent de qualificació
Doblada en castellà

SINOPSI


Des que la Nora (Marina Fois) va assistir al judici de Jacques Viguier (Laurent Lucas), acusat de l'assassinat de la seva esposa, està convençuda de la seva innocència. Per temor a un error judicial, la Nora convencerà un lletrat perquè el defensi en el seu segon judici, en apel·lació. Junts, lluitaran en una ferotge batalla contra la injustícia. Però a mesura que se li acabin les opcions, la recerca de la veritat de la Nora es convertirà en una obsessió.

(Sensacine.com)
CRÍTICA

 

Inspirada en la història real del Cas Viguier. Lloada per crítica i públic a França, Una íntima convicción està protagonitzada per Marina Fois (El gran baño, El taller de escritura), Olivier Gourmet (El ejercicio del poder, El hijo)
i Laurent Lucas (Crudo, Los demonios)
.

La intenció de la pel·lícula (per Antoine Raimbault, director)
 
Fascinat per aquest estrany cas, vaig assistir als dos judicis de Jacques Viguier. I als bancs del jutjat vaig conèixer els fills del Jacques i la Suzy, els quals es van incorporar a aquesta terrible equació: "La mare ha desaparegut i el pare està acusat de matar-la". Vaig descobrir, immediatament, la justícia del meu país i la desgràcia d'aquesta família condemnada a la incertesa.

Al meu entendre, una de les finalitats del cinema és proporcionar perspectiva interrogant-nos sobre la realitat. Narrar aquest cas singular. Mostrar la justícia des del més a prop possible. Ensenyar la seva complexitat i tractar de capturar el seu poder dramàtic.

La pel·lícula respecta escrupolosament el que es va dir en les audiències i en les escoltes telefòniques. En aquest sentit, no ens cal inventar res, tot és real. A falta de proves, la veritat judicial es va basar essencialment en rumors i calúmnies. És fàcil modelar un culpable a partir de sentiments i fantasies perquè la naturalesa té horror al buit, necessitem que es faci justícia i necessitem trobar un culpable, des de la més íntima convicció. Ens diem una veritat que sembla lògica, racional, satisfactòria i final. I no importa quant dubtin els altres, no importa la manca de proves, una vegada que la convicció s'insinua, ho pot tot. És precisament aquesta mecànica fosca la que aborda la pel·lícula: el poder de la convicció sobre la raó.

Una íntima convicción no és una pel·lícula de tesi. Les preguntes m'interessen infinitament més que les respostes. El repte és, en efecte, portar a la reflexió. En entrar en el punt de vista de la Nora, durant la seva contrainvestigació, els espectadors donaran suport a la seva convicció, abans d’adonar-se que no té més proves que els acusadors de Viguier. Bàsicament, el que diu la pel·lícula és que la recerca de la veritat pot tornar-te boig. I que tots podem canviar.

La Nora encarna tant el fantasma d'un justicier com una reflexió introspectiva sobre el perill de les nostres certeses. Històricament, el misteri criminal ha fascinat i obsessionat. "A la cafeteria, entre un got de Gaillac i l'olor de cafè, es condemna un gest. Però no en el tribunal de justícia...", declara Éric Dupond-Moretti. "Només pot ser la veu del dubte, l'única audible en aquest cas, que en última instància guanya sobre l'obsessió de la Nora". 

La higuera.net


    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: