CARIÑO, YO SOY TÚ

Títol original: L'un dans l'autre Direcció: Bruno Chiche Guió: Bruno Chiche, Nicolas Mercier, Fabrice Roger-Lacan País: França Durada: 85 min Any: 2017 Gènere: Comèdia Interpretació: Stéphane De Groodt, Louise Bourgoin, Aure Atika, Pierre-François Martin-Laval, Ginnie Watson, Anne Benoît, Joud Geistlich, Philippe Vieux Música: Philippe Rombi Fotografia: Nicolas Brunet Distribuïdora: Alfa Pictures Estrena a Espanya: 13/4/2018

No recomanada per a menors de 12 anys
Doblada en català / Doblada en castellà / Versió original subtitulada en català / Versió original subtitulada en castellà  

SINOPSI

En Pierre i l’Aimee i l’Eric i la Penélope són dues parelles que guarden una bonica amistat des de fa anys. No obstant això, la Penélope i en Pierre es converteixen en amants en secret. Un dia, decideixen posar fi a la seva infidelitat, encara que no sense abans passar junts una última nit. El problema és que, quan es desperten, s'adonen que... Sorpresa, han intercanviat els seus cossos! D'aquesta manera, tots dos hauran de fer-se passar per l'altre perquè ningú descobreixi el seu secret.

(sensacine.com)

 

CRÍTICA

 

Per als entusiastes de la comèdia fantàstica

El de l'intercanvi de cossos no és un tema original, però, com el dels viatges en el temps, constitueix una sempre atractiva vessant del gènere fantàstic. N’hem vist múltiples i molt variats exemples: Dudley Moore i Kirk Cameron (pare i fill), Jamie Lee Curtis i Lindsay Lohan (mare i filla), Rob Schneider i Rachel McAdams (dos desconeguts) o Ryan Reynolds i Jason Bateman (dos amics amb la bufeta a rebentar) han protagonitzat comèdies de la membrana de Cariño, yo soy tú, on són dos amants, en Pierre (casat i amb fills) i la Pénélope (a punt de casar-se amb un amic íntim d’en Pierre i la seva dona), qui intercanvien els seus cossos després d'una nit d'amor en un iot i a causa d'una màgica purpurina caiguda en l'atmosfera: ¿hauran tingut en ment Chiche i els seus guionistes El increible hombre menguante (Jack Arnold, 1957)?

La pel·lícula explota la premissa en una cascada de situacions extremes, tòpiques unes i altres de més relleu (el millor són les escenes en què cadascun dels protagonistes descobreix el plaer de la masturbació en el seu cos desconegut), portades amb ritme acceptable i dins d'un metratge raonablement humà. En el paper d'home ficat en un cos de dona, Louise Bourgoin, la bonica heroïna d'Adèle y el misterio de la momia (Luc Besson, 2010), té moments divertits, encara que no arriba a la grandesa d'Ellen Barkin, en idèntic embolic, a Una rubia muy dudosa (Blake Edwards, 1991).

El millor: La Bourgoin, per moments brillant.

El pitjor: Li falta mala llet.

Redacció Fotogramas – fotogramas.es


    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: