SIEMPRE JUNTOS (BENZINHO)

Títol original: Benzinho Direcció: Gustavo Pizzi Guió: Gustavo Pizzi, Karine Teles País: Brasil Durada: 95 min Any: 2018 Gènere: Comèdia dramàtica Interpretació: Karine Teles, Otávio Muller, Adriana Esteves, Konstantinos Sarris, César Troncoso Música: Maximiliano Silveira Fotografia: Pedro Faerstein Distribuïdora: BTeam Pictures Estrena a Espanya: 24/7/2018

No recomanada per a menors de 7 anys

Versió doblada en castellà / Versió original subtitulada en castellà
SINOPSI

La Irene (Karina Teller) és una mare de família i mestressa de casa de 40 anys que viu amb els seus quatre fills a Petrópolis, a Rio de Janeiro. El gran acaba d'aconseguir un contracte amb un equip alemany d'handbol, i això l'obliga a mudar-se a un altre país. Per això, la Irene haurà d'afrontar la nova vida que s'acosta i aprendre a construir una nova rutina per no caure en l'ansietat i mantenir els seus units. Gustavo Pizzi narra i dirigeix la seva pròpia història personal al costat de Karine Teles, en aquest llargmetratge autobiogràfic.


(Sensacine)

CRÍTICA

Els pilars de la família


La segona pel·lícula de Gustavo Pizzi és la vida mateixa


Quan l'equilibri d'una família depèn d'uns quants fils amb prou feines enganxats, però suficients en la seva inestable fortalesa, fins i tot una gran notícia pot desbaratar l'edifici. Sobretot, si aquesta llustrosa novetat afecta el pilar fonamental de l'harmonia: la força sobrehumana d'una mare.

És la batalla diària d'una família de classe mitjana del Brasil. A la qual se li obre l'horitzó quan el fill gran, tot just un adolescent, gran porter d'handbol, fitxa per un equip professional d'Alemanya. Però a la qual paradoxalment se li esquerden els fonaments, com a la seva pròpia casa física, que cau a trossos com una metàfora de la situació interior de cadascun dels seus habitants. Siempre juntos (Benzinho), segona pel·lícula de Gustavo Pizzi, és la vida mateixa: les seves penalitats, la seva espontaneïtat, els seus esclats de ràbia, de rialles i de llàgrimes. I el director brasiler ho filma amb naturalitat i amb gust.

La complicada naturalitat de plans on hi ha no menys de cinc persones, totes en moviment, bona part d'elles parlant (o rient, o cridant), i on no hi ha xoc ni disfunció sinó el perfecte quadre del tirar cap endavant. I l'elegància formal d'una intensa fotografia que encén els colors, com els membres d'una família en combustió, a punt d'esclatar per l'efecte d'algunes de les seves metxes ardents: la mare a qui li cau el món quan el nen dels seus ulls se’n va a triomfar a l'altre costat del món; el pare a qui la seva feina com a propietari d'una petita papereria no li augura un gran futur; la germana fugida dels maltractaments del seu marit, que, amb el seu fill petit, ha acabat instal·lada en una llar on ja hi ha tres nens més i un oceà de feliç desesperació capaç d'ofegar a qualsevol. I llavors arriben els errors d'una vida sense manual d'instruccions.

Pizzi hi afegeix a més bonics detalls de posada en escena i muntatge, com unes formidables músiques de contrast, felices per a moments d'amargor, que afegeixen complexitat a un univers d'una enorme transcendència, però exposat amb tanta franquesa com senzillesa. Biznaga d'Or a la millor pel·lícula llatinoamericana al Festival de Màlaga, Siempre juntos, capitanejada per la superba actriu Karine Teles, és directa com la tendresa i sembla impossible que no provoqui a la sala el mig somriure de qui sap com de bonica i terrible pot ser la vida.



Javier Ocaña - elpais.com

    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: