‘The Guilty’: superb thriller telefònic
Per fer un excel·lent thriller no sempre fan falta tirotejos, explosions, persecucions, atracaments o assassinats sagnants. De vegades, com en aquesta sorprenent i superba opera prima (i, fa cinc anys a Locke, referència inevitable que ve a la memòria a l'hora de parlar de The Guilty), n’hi ha més que prou amb un telèfon, i a més fix. Aquesta és l'única arma que empunya el protagonista, un policia que, per fosques raons que no es desvetllaran fins al final, ha estat castigat a atendre durant la matinada les trucades al servei d'emergència, i amb la qual intentarà evitar a contrarellotge que es cometi un terrible crim.
Partint d'un extraordinari, detallista i molt precís guió, Moller provoca tensió i desassossec del primer a l'últim minut i aconsegueix, a través únicament de les paraules de l'agent i els seus diferents interlocutors, traslladar-nos d'un escenari a un altre i que gairebé visquem en primera persona la peripècia que està succeint a l'altre costat de la línia telefònica.
El paper de l'omnipresent protagonista, un home turmentat que en principi només busca la seva pròpia redempció a través de la salvació del proïsme i acaba implicant-se personalment en un assumpte que hauria d’enfocar des d'una perspectiva professional, és un regal per a qualsevol actor i Jakob Cedergrem ho aprofita meravellosament, per construir una de les interpretacions més complicades, matisades i commovedores que s'han pogut veure en els últims temps. Igual que la pel·lícula, del millor de l'any.
+ Un guió amb la precisió d'una mirada telescòpica, sense una paraula de més ni una paraula de menys.
- Que estigui rodada en danès. No és que en realitat sigui un problema, però no se li poden posar gaires més pegues ...
Alberto Lichini – elmundo,es |