2046

Direcció i guió: Wong Kar-Wai País: Hong Kong Durada: 120 min Any: 2004 Gènere: Drama romàntic Interpretació: Tony Leung Chiu-Wai, Zhang Ziyi, Faye Wong, Gong Li, Takuya Kimura, Chang Chen, Maggie Cheung, Siu Ping-Lam, Carina Lau, Angela Dong Música: Peer Raben, Shigeru Umebayashi Fotografia: Christopher Doyle, Lai Yiu-Fai, Kwan Pun-Leung Distribuïdora: Avalon Distribución Audiovisual Estrena a Espanya: 05/02/2021

No recomanada per a menors de 12 anys
 Doblada en espanyol / Versió original subtitulada en espanyol

SINOPSI

Chow Mo Wan (Tony Leung Chiu Wai) és escriptor. En la seva novel·la, un tren viatja cap al 2046 ple de passatgers que volen recuperar els seus records. Els personatges del futur tenen el seu mirall en històries d'amor del passat que l'escriptor ha viscut amb diverses dones (Gong Li, Faye Wong, Zhang Ziyi).


(Fotogramas)



CRÍTICA


He de reconèixer, abans de començar a escriure sobre aquest extraordinari experiment cinematogràfic, que no sé gaire bé per on començar. El primer que hauria de dir és que em vaig deixar seduir per la seva bellesa i el seu misteri sense preguntar-me realment per què. La segona cosa que hauria de reconèixer és que no sé si m'atreveixo a recomanar-la o no, ja que la seva projecció, en una sala de Canes abarrotada i amb una expectativa inusitada, va ser per a mi una experiència que difícilment es pot reproduir en una sala tranquil·la a les quatre de la tarda. Dit això, començo a explicar-la, o a engrunar-la o a interpretar-la.

2046 neix directament de Deseando amar. El protagonista de 2046 és el mateix personatge masculí d'aquella, l'escriptor enamorat que es creuava amb la preciosa Maggie Cheung en els estrets passadissos d'una casa d'hostes del Hong Kong dels anys 60. Ara, els passadissos són els d'un hotel que el condueixen a l'habitació 2046 en la qual la memòria del passat i el desig del futur es barregen en un somni de veritats i mentides. Diverses dones es mouen en aquest territori del pensament: una carnal i propera; una altra llunyana i perduda; una tercera, imaginada. Al costat d'elles es mouen personatges d'un futur que és l'ara mateix i éssers sorgits d'un passat que mai tornarà. Tots ells es reuneixen al voltant de l'escriptor que viu les diferents històries com si totes fossin una única vida.

La llum i el color dels decorats de l'Hotel Oriental i els bars reals i somiats, es combinen amb una música tan inoblidable com la de la seva il·lustre matriu cinematogràfica. Però... hi ha un però: tot en aquest film està inacabat, tot queda en l'aire, expectant davant un final que no arriba, una conclusió que se'ns escapa. Tot està incomplet, obert. Wong Kar-wai deixa que cada espectador busqui la solució en la seva imaginació mentre pensa si reconstrueix la seva pel·lícula d'una forma completament diferent o la deixa com està. Com un dadaista del cinema, el director ha tirat els seus daus i els ha deixat caure en la posició que han volgut. Per això crec que el millor és gaudir del resultat sense preguntar-nos gaire més.
Per a fans de reptes cinematogràfics. El millor: el que suggereix i convida a imaginar. El pitjor: que el director mai l'acabi.

 

Núria Vidal – fotogramas.es


    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: