ROSALIE BLUM

Direcció: Julien Rappeneau Guió: Julien Rappeneau (còmic: Camille Jourdy) País: França Durada: 91 min Any: 2015 Gènere: Comèdia Interpretació: Noémie Lvovsky, Kyan Khojandi, Alice Isaaz, Anémone, Philippe Rebbot, Sara Giraudeau, Camille Rutherford, Nicolas Bridet, Pierre Diot, Matthias Van Khache, Grégoire Oestermann, Jean-Michel Lahmi, Aude Pépin, Jaouen Gouevic, Vincent Colombe, Pierre Hancisse, Luna Picoli-Truffaut Música: Martin Rappeneau Fotografia: Pierre Cottereau Distribuïdora: Surtsey Films Estrena a Espanya: 12/5/2017

No recomanada per a menors de 7 anys

Doblada en castellà i versió original subtitulada en castellà

 

SINOPSI

Vincent Machot viu tranquil en la seva rutina: té una perruqueria, un gat i una mare adorable. La seva vida canvia per complet quan veu una dona misteriosa i solitària anomenada Rosalie Blum. Està convençut que la coneix, i no sap de què, així que decideix seguir-la a tot arreu per esbrinar més sobre ella. Però Rosalie s'adona que un desconegut l'està espiant i també prendrà les seves pròpies decisions.


(Sensacine.com)

CRITICA

La passió d'observar l'altre


Existències marginals, grisenques, sense aparent interès, que acaben revelant-se com a objecte del més fascinant dels espionatges

La translació de les obres literàries al cinema no sempre es pot fer encaixant peces com en un puzle, simplement traduint idees, relat i prosa a llenguatge cinematogràfic. No poques vegades cal donar la volta a l'engranatge general, podar i fins i tot inventar, per així seguir sent fidel a l'esperit ni que sigui traint la lletra. I no obstant això, en comptades ocasions, la lògica, la senzillesa i la fidelitat atorguen sentit a una adaptació. Com la que ha compost el director i guionista Julian Rappeneau a Rosalie Blum, basada en la prestigiosa trilogia de novel·les gràfiques de Camille Jourdy.


Si Jourdy havia completat tres toms d'un relat sobre la soledat i el desig, sobre la placidesa buscada i el misteri trobat, absolutament personal, ambientat en un avorrit poble (o ciutat petita) qualsevol, cadascun amb un protagonista, i on les accions dels tres personatges s'anaven creuant, Rappeneau ha fet el mateix, dividint la seva pel·lícula en tres segments. Així, la preciosa estructura, tres rols, mateixos moments experimentats, cadascun des d'un punt de vista, sense repetir gaire, utilitzant les el·lipsis cinematogràfiques per evitar la reiteració, encara que sense perdre el pas de cadascuna de les accions, conflueixen en un relat unitari i sentit sobre el desemparament i la trobada amb allò desconegut. Sobretot perquè cada nova visió transcendeix la individual per endinsar-se en la col·lectiva, en les dels altres dos, no només completant-les sinó també multiplicant-les, amb matisos i aspectes nous no observats en el seu tractament particular.


Amb una elegant posada en escena de Rappeneau, fill de Jean-Paul, el veterà director de Cyrano de Bergerac i El húsar en el tejado, Rosalie Blum conté també una notable banda sonora de l'altre germà, Vincent Rappeneau, i una bella col·lecció de cançons d'acompanyament. I gens gratuïtes, on tot encaixa, fins i tot les lletres, amb Get me away from here, I'm dying, de Belle & Sebastian, i Hey, It 's Ok, de Lilly Wood and The Prick, com a mostres senyeres. El tedi de poble, la beneïda soledat de cadascú, de vegades escollida, d’altres imposada, i l'obstinació dels del voltant per impulsar allò col·lectiu, encara que sigui per fer el ridícul, s'uneixen en una pel·lícula que, a poc a poc, es va endinsant en l'observació de l'altre, del desconegut, com a pura passió, fins i tot com a refugi.


Rosalie Blum, d'aparença petita i fons exquisit, excèntrica amb els peus a terra, descobreix així tres existències marginals, grisenques, sense aparent interès, però que acaben revelant-se com a objecte del més fascinant dels espionatges i contraespionatges.

 

Javier Ocaña – Cultura.elpais.com



    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: