Identitat femenina
Un drama sobre una crisi d'identitat, amb picades d'ullet de fons a l'obra Casa de muñecas
La primera seqüència, un plàcid dinar familiar interromput per una sobtada tempesta i una pertorbadora revelació, condensa a la perfecció l'esperit d'aquest suggerent drama brasiler que retrata una dona en la plenitud de la vida, sumida en una profunda crisi d'identitat, intentant saber qui és realment i sobretot quin és el seu paper, respecte a la seva parella, a les seves filles, als seus pares, però sobretot a si mateixa, les seves aspiracions i la seva llibertat personal.
La cineasta Laís Bodanzky proposa una oportuna reflexió feminista sense cap mena de consignes ni idees preconcebudes, projectant una mirada sense prejudicis sobre el seu personatge central i el seu entorn quotidià, en el seu propi conflicte existencial, en la seva posició intergeneracional i en una eloqüent recerca sentimental i professional, amb els ecos gens casuals de Casa de muñecas d'Ibsen de fons, en un to naturalista amb el suport del gran treball d'un repartiment encapçalat per Maria Ribeiro i un apreciable equilibri entre la intensitat de les seqüències i la bellesa de les imatges.
+ La naturalesa de retrat femení representatiu de tantes dones en bona part del món.
- La superficialitat d'alguna de les trames secundàries relacionades amb el concepte de fidelitat.
Alberto Bermejo – elmundo.es |