LA RULETA DE LA FORTUNA Y LA FANTASÍA

Títol original: Guzen to sozo Direcció i guió: Ryûsuke Hamaguchi País: Japó Durada: 121 min Any: 2021 Gènere: Drama Interpretació: Kotone Furukawa, Ayumu Nakajima, Hyunri, Katsuki Mori, Shouma Kai, Kiyohiko Shibukawa, Fusako Urabe, Aoba Kawai Fotografia: Yukiko Iioka Distribuïdora: Caramel Films Estrena a Espanya: 02/11/2021

No recomanada per a menors de 16 anys

Versio original subtitulada en espanyol


SINOPSI

Explicada en tres moviments, és una col·lecció d'històries protagonitzades per personatges femenins que tracen les trajectòries entre les seves eleccions i penediments. Un triangle amorós inesperat, un parany de seducció fallit i una trobada que resulta d'un malentès.

(FilmAffinity)



CRÍTICA

Es diu que els primers relats de Raymond Carver deuen la seva precisió i prosa minimalista, mancats de qualsevol aresta on penjar un adorn, a la intervenció de l'editor Gordon Lish sobre els textos originals segant paraules de l'escriptor nord-americà fins a convertir-lo en un dels millors narradors de distàncies curtes. Un relat de Carver sol anar directe al gra de les situacions, les exposa i desenvolupa sempre en la mesura justa. Manté la flama d'un horitzó obert que permet sentir la plenitud d'una història completa; potser amb incògnites pendents, però de les que no val la pena dir res més.

El japonès Ryûsuke Hamaguchi, expert a desplegar les seves pel·lícules més celebrades durant tres hores –Drive My Car (2021)– o molt més –Happy Hour (2015)–, sorprèn amb la seva pròpia versió d'aquella concisió carveriana a La ruleta de la fortuna y la fantasía: tres històries breus i independents sobre la naturalesa atzarosa de les relacions, el reflex en els altres de la imatge que construïm de nosaltres mateixos i els corrents esquius de la casualitat.

Hamaguchi és un cineasta de la paraula i l'observació naturalista dels seus personatges, característiques que resplendeixen en la filmació de diàlegs com el que mantenen dues amigues al seient del darrere d'un taxi. Mostrat gairebé íntegrament en un pla fix sostingut pels àngels, el director no descarta recórrer al pla-contraplà per repartir l'atenció entre la parla i l'escolta.

Així, amb una cadència gairebé musical en el muntatge, alterna plans de llarga durada amb talls carregats de significat que flueixen tan naturals com els canvis de terç en una conversa; fins i tot es permet alguna picada d'ullet còmplice als zooms de Hong Sang-soo, conscient de les comparacions amb el coreà que pot suscitar aquest recull d'anècdotes afectives. Hamaguchi dona la mateixa importància a com es diu el que es diu i com es calla el que es calla.

Daniel de Partearroyo – 20minutos.es

 


    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: