Rumba terapia

Sinopsi: 

El Tony (Franck Dubosc) ja ha arribat als cinquanta anys i des de fa unes quantes dècades no és feliç, però aguanta com pot. Cada matí condueix un autobús escolar per guanyar-se la vida. Tot i això, un matí la seva vida canvia per sempre quan és a punt de morir per culpa d'un infart. Aquest fet el farà enfrontar-se al seu passat i intentar recuperar la seva filla, a qui va abandonar fa gairebé vint anys. Per això comença a assistir d’incògnit a les classes de ball de zumba que imparteix ella.

Crítica: 

Pare i filla

Quan pateix un accident cardiovascular, el mecànic i conductor d'autobús escolar Tony Quentin sent que pot morir sense conèixer la seva filla, a qui va abandonar amb la seva mare quan era un nadó. Disposat a recuperar el temps perdut, el Tony es presentarà a una acadèmia de ball de París, on la seva filla Maria és professora. Per poder accedir a ella no tindrà més remei que apuntar-se a les seves classes de ball, sempre mantenint l'anonimat fins que arribi el moment oportú i tingui forces per revelar-li la veritat.

Una pel·lícula més de l'estil de Franck Dubosc, actor, guionista i director gal que ha trobat un nou filó entre el públic amb les seves comèdies. En el cas de Rumba terapia, la seva segona pel·lícula com a realitzador després de Sobre ruedas, Dubosc segueix el mateix sender que l'ha dut a l'èxit: trames simpàtiques sobre sentiments i relacions personals narrades en forma de comèdia lleugera, amb varietat de situacions d'embolic que generen moments molt divertits. I per descomptat sempre encaminades a un final feliç.

El punt de partida de Rumba terapia –la mort aguaita i això empeny a mirar enrere i arreglar els propis disbarats– no és gaire original però el guió de Dubosc aconsegueix insuflar-lo d'interès, gràcies a la inclusió de personatges i passatges que sempre fan avançar la trama. Destaquen així, per citar-ne alguns, els consells i balls de la veïna, l'empenta del company de feina, amb problemes de libido (i potser alguna cosa més) o les trobades amb el delirant personatge del metge interpretat per l'escriptor francès Michel Houellebecq. Hi ha en el conjunt un to modernet, amb diverses gracietes picants i sexuals, però en general som davant d'una pel·lícula que manté un to amable, també en els segments que podrien haver derivat cap a una atmosfera de guerra de sexes, de manera que, per exemple, la relació entre el protagonista i la mare de la seva filla discorre per camins serens i sempre benintencionats.

No som davant d'una meravella i potser el desenllaç donava per a una mica més, però el resultat és més que correcte. I cal reconèixer a Dubosc la seva facilitat per compondre personatges insegurs, patètics i maldestres emocionals. El fet és que funcionen les seves ximpleries i catàstrofes. Aquí és un perdedor com no n'hi ha, però també resulta encantador en la seva innocència i per això les trobades amb la seva filla funcionen notablement. Per la seva banda, la jove Louna Espinosa li dona una magnífica rèplica i resulta tremendament fotogènica com la Maria, una noia gens tonta i que té un cor d'or.

Pablo de Santiago – decine21.com

Cartellera del 22 al 25 de novembre de 2024

També et pot interessar

check all movies now playing

Preus de les entrades (de cinema) a CineBaix

6€

Preu entrada normal

5€

Dia de l'espectador (dilluns no festius ni vigilies)

4,5€*

Socis de CineBaix (*amb acreditació pertinent)

5€

Menors de 12 anys

5€

Carnet Jove (Divendres no festius ni vigilies)

2€

Dilluns sènior (més grans de 65 anys)

5€

Més grans de 65 anys

Tipus de versions

DOC

Doblada en català

DOE

Doblada en espanyol

VOC

Versió original en català

VOE

Versió original en espanyol

VOSC

Versió original subtitulada en català

VOSE

Versió original subtitulada en espanyol

VOSA

Versió original subtitulada en anglès