Cónclave

Sinopsi: 

Després de la inesperada mort del Summe Pontífex, el cardenal Lawrence és designat com a responsable per liderar un dels rituals més secrets i antics del món: l'elecció d'un nou Papa. Quan els líders més poderosos de l'Església catòlica es reuneixen als salons del Vaticà, Lawrence es veu atrapat dins una complexa conspiració alhora que descobreix un secret que podria sacsejar els fonaments de l'Església. 

Crítica: 

Ralph Fiennes enlluerna amb el millor paper de la seva carrera en el “thriller” religiós del director de 'Sin novedad en el frente'

Cónclave s'alça com un thriller religiós en el qual Ralph Fiennes repara les esquerdes que amenacen l'estabilitat de l'Església.

L'obvi lletgisme de les institucions contemporànies suposen un repte per a qualsevol creador que intenti dotar de magnetisme una obra que pretengui abrigar-nos amb una trama intricada. Això no resta genialitat a les maquinacions ideades per Umberto Eco, però el viatge fins al segle XIV va aplanar el camí perquè Jean-Jacques Annaud arribés a la glòria amb El nombre de la rosa (1986). Qui intentés adaptar la novel·la de Robert Harris en la qual l'actual Església catòlica, amb les seves ràncies però encara no clàssiques estances com a burocràtics fons diaris, serveix com eix central d'un relat que demana a crits l'abraçada d'un entorn més suggestiu, podria haver tingut en compte tot això i haver fugit del projecte. Per sort per a tots, a Edward Berger li ha estat tot igual.

L'alemany, que va fer història en guanyar quatre Premis Oscar amb el seu Sin novedad en el frente el 2022, comença Cónclave amb l'obligada mort del Summe Pontífex, inesperat succés dins del Vaticà que dona inici a la folklòrica parafernàlia amb què els cardenals de tot el món decidiran, durant un tancament que els separa (més) del món exterior, qui és nomenat nou cap de l'Església romana. És en aquestes circumstàncies quan coneixem Lawrence, imposat director de cerimònies a qui dona vida Ralph Fiennes en el que potser sigui un dels papers més atractius de la seva vida.

Durant les gairebé dues hores de metratge, Berger salva la manca d'encant del present amb la perenne presència de Fiennes, apropant la càmera a l'actor quan l'escenari no pot oferir gaire i allunyant-la només quan l'espai és prou gran per aportar geomètriques simetries que vesteixin de magnificència la manca de transcendència.

Aquests trucs, eficaços gràcies a la composició d'un intèrpret que se sap fonamental, no només vesteixen l'entorn, sinó que engalanen aquesta festa d'intrigues eclesiàstiques, traïcions cardenalícies i pecats capitals, dissimulant pel camí els serrells més pobres d'un guió que, a estones, és a prop d'ensorrar-se. Res que no pugui arreglar una mirada furtiva d’Isabella Rossellini vestida de monja. Donem gràcies a Déu!                                         

Ricardo Rosado – fotogramas.es

Sessions de la pel·lícula

Dimecres

01/01
HORA
19:15
SALA
2
DOE

Divendres

03/01
HORA
19:15
SALA
2
VOSE

Dissabte

04/01
HORA
19:15
SALA
2
DOE

Diumenge

05/01
HORA
19:15
SALA
2
DOE

Dilluns

06/01
HORA
19:15
SALA
2
VOSE

Cartellera del 01 al 06 de gener de 2025

També et pot interessar

check all movies now playing

Preus de les entrades (de cinema) a CineBaix

6€

Preu entrada normal

5€

Dia de l'espectador (dilluns no festius ni vigilies)

4,5€*

Socis de CineBaix (*amb acreditació pertinent)

5€

Menors de 12 anys

5€

Carnet Jove (Divendres no festius ni vigilies)

2€

Dilluns sènior (més grans de 65 anys)

5€

Més grans de 65 anys

Tipus de versions

DOC

Doblada en català

DOE

Doblada en espanyol

VOC

Versió original en català

VOE

Versió original en espanyol

VOSC

Versió original subtitulada en català

VOSE

Versió original subtitulada en espanyol

VOSA

Versió original subtitulada en anglès