La vigília del dia de Reis una tempesta de neu sense precedents assola Espanya. Enmig del caos d’una autopista col·lapsada, un grup d’atracadors aprofita l’oportunitat per assaltar un furgó blindat. A escassos metres hi ha el Leo (Antonio Resines), un policia a les acaballes que no té res a perdre. Amb l'ajuda inesperada d'una jove (Natalia Azahara) intentaran evitar que la banda fugi amb el botí en una persecució a contrarellotge enmig de la tempesta.
Crítica:
Regal de Reis
Nit de Reis. El policia veterà Leo Font, a punt de ser degradat per les seves males pràctiques, es troba camí de casa seva als afores de Madrid. Serà sorprès per una copiosa nevada. La carretera queda tallada amb una immensa caravana de cotxes aturats. Aleshores Font rep l'ordre de tafanejar pels voltants, ja que han rebut un avís que s'està produint un atracament en un furgó blindat al costat de la seva ubicació.
Estupenda pel·lícula espanyola que barreja eficaçment el subgènere de lladres, amb el drama i la temàtica policíaca, afegint-hi la seva mica de comèdia i romanç i ambientant la història durant una emergència meteorològica nadalenca. El director Daniel Calparsoro (Todos los nombres de Dios) aconsegueix potser la millor pel·lícula de la seva filmografia, o almenys una de les més destacades, i arriba a mantenir un alegre equilibri de situacions dispars i en cap moment la cosa se li’n va de les mans. Potser el resultat no és memorable, però cada subtrama està treballada amb cura i el conjunt funciona a la perfecció i entreté en tot moment.
Gran part del mèrit de Mikaela cal adjudicar-lo així al guionista Arturo Ruiz Serrano (Sequía), qui engipona una història a diverses bandes molt ben dissenyada. La trama principal és la col·laboració entre el policia veterà i la jove agent de la Guàrdia Civil, personatges molt diferents sobre el terreny però que conjuminen l'objectiu de caçar els lladres, però amb naturalitat s’hi van incorporant els agents de l'UCO, que aporten les escenes de més acció; la família de l'home segrestat, que posa el punt de drama, i la col·laboració del centre d'alertes, que afegeix la graciosa espurna de romanç. Visualment molt cuidada, crida l'atenció sens dubte l'esforç de producció de la pel·lícula, gairebé completament rodada en exteriors. Tingueu en compte que la història s’esdevé en una nit i durant tota l’estona té lloc una copiosa nevada. Potser resulta una mica més pobre la posada en escena a l'interior del centre d'emergències, on la tensió potser hauria d'haver estat més gran, però l'acció que té lloc al llarg de la carretera i als seus voltants mai perd versemblança.
Tot i que el desenvolupament segueix les pautes del thriller, Calparsoro treu ferro a les situacions violentes, fuig de qualsevol cinisme en pro d'un to positiu i ho farceix tot d'una mena de suau costumisme a l'espanyola encarnat per un repartiment molt ben triat. En aquest sentit, el millor són sens dubte les còmiques intervencions del policia Font, amb un antiestètic Antonio Resines (que ja no està físicament per a gaires esforços), però els seus comentaris són gairebé sempre divertits, un enfocament còmic molt ben secundat especialment pels acostaments entre la rossa Alicia i el capità de l’UCO Jon, on Adriana Torrebejano i Roger Casamajor estan enginyosos.